zaterdag 13 september 2014

Gehaakt kussen EN een gehaakte tas

Een aantal weken geleden kreeg ik een opdrachtje: het haken van verschillende kussens en ik stortte me er direct vol enthousiasme op!
Want hoe super leuk vind ik het om verschillende kleuren te combineren tot 1 geheel..

Maar in de tijd hierna kwamen er nog meer opdrachtjes en haakwerkjes bij: een ipad hoesje, een sleutelhanger, een cadeautje voor iemand, een dekentje voor in de poppenwagen, en ik merkte dat er eigenlijk niets meer af kwam, omdat ik overal half mee bezig was.
Afgelopen weekend begon ik me daaraan te irriteren en vertelde ik mezelf dat ik met 1 haakwerkje TEGELIJK bezig moest zijn!!!

Ik haakte afgelopen week eerst dit kussen af, en hij is zo mooi geworden!!







Beide kanten haakte ik verschillend en ik maakte 1 kant vast met knopen:



Het cadeautje (een gehaakte tas), haakte ik ook af:





Het patroon komt uit het boekje 'bloemen haken' van Christel Krukkert, alleen ik haakte elke
toer in een andere kleur, voor een super vrolijk en lief resultaat!




Nu weer verder haken aan de volgende kussens, die worden net zo mooi als de eerste!

O ja, en misschien toch ook maar even een begin aan dat dekentje voor in het poppenwagentje, want mijn dochter is BIJNA jarig ; )

Wordt vervolgd (dus).......

2 opmerkingen:

  1. Leuke tas hoor, zo vrolijk met die streepjes.
    Maar je kussen is echt prachtig en het patroontje dat tussen de vierkantjes te voorschijn komt, vind ik super!
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere vrolijke kleuren gebruik je! ik word er helemaal vrolijk van! bij de kussen springen de kleurtjes eruit....!
    en als ik verder kijk in je blog, maak je zeker leuke dingen, daar om ben ik een nieuwe volger van je !

    kijk ook eens op mijn blog...

    groetjes Tabitha

    mijnhaaksels.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen